5 tips voor meer bestellingen in jouw webshop

5 tips voor meer bestellingen in jouw webshop

Meer bestellingen in jouw webshop?

Die zijn natuurlijk altijd welkom! En het liefst vandaag nog. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Hoe tover je die twijfelende online window shoppers nu om in kopers? Goed nieuws: er zijn een aantal dingen die je vandaag nog kunt doen om meer bestellingen in jouw webshop te krijgen! Benieuwd? Hier komen ze:

1. Exclusieve kortingsactie

Geef je bestaande klanten een cadeautje! Het is namelijk veel makkelijker om bestaande klanten nog eens een bestelling te laten plaatsen, dan steeds nieuwe klanten aan te trekken. Zij zijn immers al bekend met jouw webshop. Bedenk dus een leuke exclusieve kortingsactie die je alleen verstuurt naar je klanten. Wil je een bredere doelgroep bereiken? Dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen om een kortingscode aan te maken exclusief voor nieuwsbriefabonnees of je volgers op Instagram. Maak er een aantrekkelijke actie van en laat de code niet te lang gelden, bijvoorbeeld één dag of een weekend.

2. Gratis cadeau bij bestelling

Denk er eens over na om een gratis cadeautje aan te bieden bij elke bestelling (of bij elke bestelling boven een bepaald bedrag). Dit is weer een extra trigger om een bestelling in jouw webshop te plaatsen. Als je een webshop met sieraden en/of kleding hebt kun je bijvoorbeeld denken aan een een paar oorbellen of een armbandje als cadeautje. Verkoop je tassen, dan is een sleutelhanger een tof gratis cadeau. Of denk bijvoorbeeld aan toffe stickers of (zelfgemaakte) kaarten voor een webshop met stationery. Zo kunnen klanten in mijn webshop altijd kiezen tussen verschillende gratis cadeaus. Ben creatief en bedenk wat voor extraatje (dat niet al te veel kost natuurlijk) jij zou kunnen geven als bedankje voor een bestelling.

3. One-page checkout

Een one-page checkout is tegenwoordig echt onmisbaar in elke webshop. Een one-page checkout wil zeggen dat het afrekenproces op één pagina staat. Hoe minder er geklikt hoeft te worden om naar de betaalpagina te komen, hoe groter de kans dat de bestelling ook daadwerkelijk afgerond wordt. Een simpele aanpassing als een one-page checkout zal dus gegarandeerd meer bestellingen opleveren!

4. Gratis verzending

Mocht je nog geen gratis verzending aanbieden in je webshop, dan zou je dit toch eens kunnen overwegen. Verzendkosten blijken namelijk een van de grootste redenen te zijn dat bezoekers last-minute toch afhaken van een aankoop. Natuurlijk kun jij je pakketjes niet gratis verzenden, maar je kunt deze kosten wel in de prijs van je producten berekenen. Of gratis verzending vanaf een bepaald bedrag aanbieden. Dan maak je het meteen aantrekkelijk om meerdere items in jouw webshop te bestellen.

5. Klanten reviews

Dé manier om twijfelende bezoekers te overtuigen om bij jou te bestellen? Laat reviews van klanten duidelijk zien in je webshop! Kijk maar naar jezelf: wat doe jij als je online op het punt staat om een vakantie te boeken, een boek aan te schaffen of te kijken welke maat je van dat ene jurkje nodig hebt? Hoogstwaarschijnlijk ga je op zoek naar reviews. Positieve, eerlijke reviews geven jouw potentiële klanten een goed en betrouwbaar gevoel. Sociale bewijskracht noemen ze dat. Begin dus vandaag nog met het verzamelen van reviews en laat ze overal lekker opvallend terugkomen op je webshop. Denk aan een vaste plaats bovenin het menu, op elke productpagina en een aparte pagina in je webshop of via een externe partij zoals Trustpilot of Webwinkelkeur. Wedden dat er dan meer bezoekers op die Afreken-knop zullen klikken?

Pas jij bovenstaande tips al toe? En wat doe jij om meer bestellingen in jouw webshop te krijgen?

Waardevolle webshop tips in je mailbox ontvangen?

Als je je inschrijft voor deze mailing ontvang je één tot twee keer per maand waardevolle tips om jouw webshop te laten groeien.

Volg:
Kris
Kris

Mijn naam is Kristel (29), shoe-aholic, sushilover, internetverslaafde en owner & founder van modemerk Treasure label! Mijn motto? If you never try, you’ll never know!

Find me on: Web | Instagram | Facebook

Share:

1 Comment

  1. 13 mei 2020 / 10:05

    Wat een super goede tips! Reviews van klanten zou ik nog wel meer mee kunnen doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *