Behind the scenes: mijn eigen t-shirt collectie!

Behind the scenes: mijn eigen t-shirt collectie!

Mijn motto? Let your shirt do the talking! Niet zo gek dus dat ik vorig jaar ben begonnen met een eigen t-shirt collectie, genaamd Treasure. Ik wilde dat de collectie zou bestaan uit leuke, persoonlijke teksten met een klein beetje humor. De eerste statement shirts met teksten als Go sit on a cactus en Adorable Badass sloegen dan ook goed aan. En geloof me: niks is leuker dan te zien dat andere mensen jouw “creaties” graag shoppen en dragen! Ik krijg hier zoveel energie van, hoog tijd dus om de Treasure collectie uit te breiden naar the next level! Hier horen natuurlijk nieuwe designs en een fotoshoot bij, maar ook een nieuw businessplan en nog zo’n 100 andere dingen waar je van tevoren misschien niet direct bij nadenkt. Benieuwd? Via deze blog ga ik je voortaan een kijkje achter de schermen geven!

Als je mij al een tijdje volgt weet je dat ik al zo’n 5 jaar een eigen webshop heb, waarvoor ik elke maand nieuwe items inkoop. Maar een eigen t-shirt collectie ontwerpen is toch wel een ander verhaal. Stiekem vind ik dat nog veel leuker dan “kant en klare” items inkopen (die je natuurlijk ook in andere winkels en webshops kunt vinden). Vandaar dat ik me compleet wil focussen op het Treasure label, maar dan in een nieuw jasje gestoken. Laten we het even Treasure 2.0 noemen 😉 .

Leuk en aardig, maar…

Waar begin je in hemelsnaam? First things first: er moest een nieuw businessplan komen. Nu heb ik marketing & communicatie gestudeerd, dus een businessplan schrijven is niet helemaal nieuw. Alleen zat ik er niet perse op te wachten om een heel boekwerk vol met allerlei ingewikkelde strategieën en berekeningen te typen. Gelukkig hoeft dat ook helemaal niet! Na even googelen kwam ik op de blog van Aranka terecht. Zij heeft in korte tijd 3 (!) bedrijven opgezet en deelt haar business tips & tricks nu op haar persoonlijke blog. Zo heeft ze ook een artikel geschreven over het schrijven van een businessplan, mega handig! Want dat hoeft dus helemaal niet zo ingewikkeld en uitgebreid te zijn.

Mijn businessplan bestaat uit 11 pagina’s (en daar zit het voorblad al bij 😉 ) waarop kort en duidelijk staat beschreven wie de doelgroep is, wat ik wil bereiken en hoe ik dit ga doen. Het is belangrijk om dit op papier te zetten. Natuurlijk had ik alles al wel in mijn hoofd, maar door het echt uit te typen kom je toch weer tot nieuwe inzichten en ideeën. Dus businessplan: check!✓

(P)inspiratie voor de t-shirt collectie

Moodboard t-shirt collectie

Deel van het moodboard

Nu ik weet wat ik wil is het tijd om na te gaan denken over de designs van de t-shirt collectie. En wat doe je dan? Juist, urenlang scrollen op Pinterest. In een speciale (afgeschermde) map heb ik allerlei inspirerende foto’s opgeslagen. Van mooie designs en toffe lettertypes tot kleuren en landschappen die ik bij het Treasure merk aan vind sluiten.

Met het Treasure label wil ik positive vibes verspreiden. Elk item moet letterlijk een treasure in je kledingkast zijn waar je telkens weer een glimlach van op je gezicht krijgt. De Treasure shirts moeten een vrolijke, positieve uitstraling hebben en grappige, herkenbare teksten bevatten. Maar niet alleen tekst, juist ook toffe unieke designs. Op basis hiervan heb ik samen met één van mijn beste vriendinnen, die tevens grafisch vormgever is (lucky me), vijf nieuwe designs ontworpen. Omdat we vorig jaar al zijn begonnen met het uitbrengen van eigen shirts had ik al een betrouwbare leverancier. Vorige week zijn de eerste samples aangevraagd, je begrijpt dat ik een paar dagen zenuwachtig achter het raam stond te wachten op de pakketbezorger 😉 . Inmiddels zijn de samples binnen, zo’n spannend moment!

Benieuwd naar de sample shirts? Laat het me weten in de comments, dan deel ik een sneak peek van de samples in de volgende blogpost!

 

Kris
Kris

Mijn naam is Kristel (28), shoe-aholic, sushilover, internetverslaafde en owner & founder van modemerk Treasure label! Mijn motto? If you never try, you’ll never know!

Find me on: Web | Instagram | Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *